خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» باور

باور

شاید توی ذهن کسی این سوال پیش اومده باشه که چرا انسان ها بر اساس ویژگی های یکسانی آفریده شدند، اما اینقدر متفاوت زندگی میکنند و دستاوردهای مختلفی دارند؟ خب این سوال در ظاهر سوال ساده ای هست و جواب اون میتونه دیدگاه متفاوت هرکس به زندگی باشه ولی وقتی دقیق تر بررسی میکنیم به این سوال میرسیم که چرا این دیدگاه متفاوت perspective)) باعث میشه یک نفر به یک رهبر بزرگ مثل ماهاتما گاندی تبدیل بشه و یک نفر هم اونقدرها از فرصت زندگی کردن استفاده نکنه و تمام عمرش رو به بطالت بگذرونه؟

این واژه انگلیسی perspective)) در لغت نامه، نگاه خاص هر فرد به زندگی بر اساس تجربیات و شرایطی که در اون زندگی و رشد کرده، معنی شده و بالتبع باعث تمایز فرد خواهد شد. در واقع این تمایز از بدو ورود به دنیا در گنجینه ژنتیکی هر فرد وجود دارد و بر اساس نظریه های جامعه شناسی هر دو عامل در تعیین رفتار هر فرد موثر هستن. اما آیا هر دوعامل به یک میزان تاثیرگذار هستند؟؟

در جواب باید گفت که تفاوت در گنجینه ژنتیکی، بیشتر تعیین کننده ویژگی های فیزیکی انسان هاست و تاثیر آن در میزان موفقیت و شکوفایی ناچیز هست. از بارز ترین افرادی که به اختلال اوتیسم مبتلاست و  قطعا یک فرد تاثیر گزار در جهان هست، آقای بیل گیتس رو میشه نام برد که ویندوز رو به همه ما هدیه دادن.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

 بنابراین میشه نتیجه گرفت میزان خودشکوفایی هرکس در زندگی (خودشکوفایی شامل چند مولفه هست که موفقیت یکی از آنهاست؛ در یک مقاله جداگانه راجع به این موضوع صحبت خواهم کرد) بستگی خیلی زیادی به باور ها و نگاه اون شخص به زندگی داره. باور به مجموعه تفکراتی گفته میشه که میتونن رفتار مارو کنترل کنند و جالبه بدونید که باور ها میتونن رنگ چشم رو عوض کنن!! اما این موجودات عجیب( باورها) چجوری زندگی مارو تحت شعاع قرار میدن؟ باور ها و نگاه هر کس بیشتر تحت تاثیر محیطی که توش رشد کرده، باورهای جامعه و مخصوصا والدین، تجربیات شخصی و کتاب هایی که خونده قرار داره. خبر خوب اینکه با تغییر باورها، میشه رفتارهارو عوض کرد و یک زندگی زیبا رو ساخت!

براساس نظر تمام آدم های فوق موفق، تغییر باورها باعث ایجاد رفتار و نگرش جدید نسبت به زندگی میشه و این رفتار و نگرش، تعیین کننده میزان شکوفایی انسان هاست!

باورها کلید تغیر هستن اما چگونه باورهای جدید و زیبا بوجود بیاریم؟ جوابش خیلی ساده هست: مطالعه کردن!! شاید باورتون نشه ولی این عادت زیبا باعث ایجاد یک نگاه شفاف و مستحکم نسبت به دنیا و خودتون خواهد شد که بالتبع باعث ایجاد عادات رفتاری موثر و باورهای قوی و زیبا خواهد شد و زندگی هرکس رو دستخوش تغییرات زیادی خواهد کرد.

میدونستید وارن بافت یکی از ثروتمند ترین افراد دنیا در روز حداقل 6 ساعت مطالعه میکنه؟

خب حالا از کجا شروع کنیم؟ بنظر من هرکس نیاز داره در ابتدا یک دید جامع نسبت به دنیا و خودش بدست بیاره و به خودشناسی برسه. خودشناسی نقطه شروع شکوفایی هست. من پیشنهادم خوندن کتاب های فلسفی و سرگذشت فلسفه هست.راستی کتاب دنیای سوفی رو خوندید؟

لطفا نظرتون رو درمورد این مقاله بخش کامنت ها بنویسید.




فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده